dimarts, 13 de desembre del 2016

El meu PLE amb Symbaloo!

Recordeu que a l'anterior entrada us vaig parlar de la importància dels entorns personals d'aprenentatge en la nova mirada cap a l'educació? Doncs d'això precisament anirà la meva entrada d'avui: del meu entorn personal d'aprenentatge! Espero que us agradi i que us animeu a crear-ne un, tal com jo ho he fet, amb el recurs web Symbaloo


El meu PLE. Captura de pantalla realitzada per mi.
QUÈ ÉS SYMBALOO?

Symbaloo és un recurs web molt útil en la gestió de fonts d'informació i de recerca de coneixement. És molt similar a un portal web que recull tots aquells recursos en línia que tu escullis, de manera organitzada, ràpida, senzilla i personalitzada. Serveix com a recurs per emmagatzemar fonts, pàgines web, recursos i materials en línia que facilitin el teu aprenentatge. És una bona forma de disposar de la informació de manera ordenada i clara i tenir en una mateixa pestanya totes aquelles adreces d'ús habitual. 

PARLA'NS DEL TEU PLE...

El meu PLE conté totes aquelles pàgines web que utilitzo sovint, que m'aporten nous coneixements, que em resulten útils tant per a la vida personal com professional i que faciliten, en definitiva, la meva cerca a la xarxa. El meu PLE està organitzat per diferents blocs:

  • El primer bloc recull aquells enllaços relacionats amb la Universitat de Barcelona com a institució, com el Campus virtual, el portal MónUB, la pàgina web de la Facultat d'Educació i altres adreces relacionades.
  • El segon bloc, situat sota el primer, és un petit recull d'eines que utilitzo durant la realització de treballs acadèmics: el traductor Softcatalà, la RAE  altres recercadors d'informació contrastada com Dialnet o Racó.
  • El tercer bloc, situat al costat del primer, engloba aquells enllaços que utilitzo al dia a dia tant a nivell personal com professional, com el correu electrònic, el Dropbox, el Google Drive, el present blog o Flipboard, entre altres.
  • El quart bloc està destinat a la part d'oci en el moment de navegar, és a dir, a les xarxes socials, YouTube, Goodreads,...
  • El cinquè bloc està pensat per totes aquelles adreces relacionades directament amb el món de l'Educació Social, com el web del Diari de l'Educació, la Revista de Educación Social o el web del Col·legi oficial d'educadors i educadores socials.
  • El sisè i últim bloc recull aquelles web que em serveixen per informar-me o estar al dia d'allò que passa al món des d'una perspectiva crítica, com el portal web Rebelión.org o la revista online Pikara. 
Com veieu, el meu PLE és personalitzat. Això significa que el vostre també ho seria! Esteu pensant ja quins enllaços afegiríeu? Si voleu fer un cop d'ull al meu PLE, aquesta és la direcció: http://www.symbaloo.com/mix/universsocioeducatiu 

D'altra banda, comparteixo amb vosaltres també un webmix aliè que he trobat interessant en relació al meu tema d'aprofundiment, que és l'educació social i l'escola. Així, el webmix que he trobat recull eines i recursos educatius destinats a la infància i a la preadolescència. No us ho perdeu!!! 

COM S'UTILITZA?

Us deixo aquí sota un vídeo tutorial que ho explica a la perfecció.

Del Centre d'Investigació i Innovació en Educació i TIC 
(Universitat Santiago de Chile)
Distribuït a YouTube


Seguim! 




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada